Ingenstans blir människans klimatpåverkan på naturen så tydligt som i Alperna. Det ständigt minskade snötäcket är ett smärtsamt kvitto på hur planeten blir varmare och varmare. För att uppmärksamma detta tog klättrarna Peter Sanddahl och Danny Uhlamn tjänstledigt och gav sig sommaren 2018 ut på ett för omvärlden omöjligt uppdrag. Målet var att bestiga 82 bergstoppar på 100 dagar för att på så sätt sätta ljus på klimatförändringarna.
Delta Studios utarbetade och producerade den redaktionella planen och närvaron för sajt och sociala medier så att det skulle vara enkelt och lättförståeligt att följa med Peter och Danny i projektet.
Projektet genomfördes i samarbete med Nordea, Haglöfs och POW.
Producent: Johan Andersson
Partner Manager: Fredrik Hertzman
Strategi: Malin Kullberg/OKINO Agency
Art direction & design: Johan Wahlberg/OKINO Agencyoch Albin Holmqvist/OKINO Agency
Webbdesign: OKINO Agency